Odżywianie zgodne z grupą krwi AB

Odżywianie zgodne z grupą krwi AB

 

"Jesteś tym, co jesz"

Hipokrates

 

Dzięki diecie zgodnej z Twoją grupą krwi:

 

- stracisz na wadze, bo Twój organizm będzie wypłukiwać toksyny gromadzone w tkance tłuszczowej;

- otrzymasz wsparcie w walce z chorobami uważanymi za choroby cywilizacyjne, jak cukrzyca, choroby sercowo-krążeniowe i inne;

- pozbędziesz się dolegliwości ze strony układu pokarmowego, zaburzeniami procesu trawienia, zwolnieniem tempa przemiany materii, zaburzeniami równowagi hormonalnej, osłabieniem wydzielania insuliny,;

- zyskasz większą odporność.


Podobnie jak grupa B możesz jeść nabiał, z kolei jak grupa A - tolerujesz zboża. Jednak powinieneś wykluczyć z diety produkty niewskazane dla obu grup.
Grupa krwi AB występuje rzadko. Osoby z grupą AB są najbardziej przystosowane do współczesnych warunków życia, szczególnie do częstych zmian miejsca oraz klimatu i stylu odżywiania. Funkcjonowanie Twojego układu trawiennego i odpornościowego jest specyficznym połączeniem cech grupy A i B. Większość produktów żywnościowych, które są niedobre dla grup A i B, nie poprawią też Twojego stanu zdrowia, np. czerwone mięso, kukurydza czy pszenica. Paradoksalnie jednak niektóre pokarmy szkodliwe zarówno dla osób z grupą A, jak i B w Twoim organizmie spełnią rolę leczniczą, np. pomidory. Naucz się listy wskazanych i niewskazanych dla Ciebie produktów, trudno bowiem w Twoim przypadku formułować jakiekolwiek ogólne zalecenia dietetyczne.

 

Pamiętaj, że masz dość słaby układ odpornościowy.

 

Najbardziej odpowiedni dla Ciebie sport to pływanie, jazda na rowerze, wędrówki po górach i spacery.

 

Osoby z grupę krwi AB są z jednej strony wrażliwe i uczuciowe, z drugiej, zrównoważone i skoncentrowane. Cechuje je charyzma, ale też i powierzchowność. Dobierając sobie zajęcia - zaufaj intuicji. Charakter pracy, którą będziesz wykonywać, ma ogromny wpływ na wzmocnienie lub też osłabienie Twojego wrażliwego organizmu. Typ ludzi niezwykle silnych fizycznie. Przemiana materii funkcjonuje u nich wyśmienicie.

Osoby z tą grupą krwi powinny odżywiać się w sposób mieszany. Mogą spożywać mięso, ale tylko w niewielkich ilościach i niezbyt tłuste. Natomiast świetnie ich układ trawienny znosi wszelkie przetwory mleczne. Osoby z tą grupą krwi lubią też ryby. W dziedzinie sportu osoby z grupą krwi AB będą odnosiły sukcesy w pływaniu. Warto zainwestować w aerobik, stretching oraz wędrówki wzdłuż morza czy brzegu jeziora.
Ludzie z grupą krwi AB są dobrymi organizatorami - jak wykazują badania naukowe. Stwierdzono, że gdy zatrudniono w jednej z dużych firm pracowników z grupą krwi AB, znacznie wzrosła efektywność pracy oraz produkcja. Nie należy jednak popadać w przesadę. Okazuje się, że gdy spotka się w jednym zespole zbyt wiele osób z grupą krwi AB, system organizacyjny może zostać całkowicie sparaliżowany.
Ludzie z grupą krwi AB są zagadkowi, posiadają charyzmę i są tajemniczy. Rzadko mają problemy ze zdrowiem. Niestety, owładnięci uczuciami mają bardzo duże trudności z podejmowaniem decyzji. W jednej piersi żyją jakby dwie dusze. Natomiast w przyjaźni, miłości, małżeństwie są bezinteresowni i prawie idealni: szczęśliwi i zadowoleni tylko wtedy, gdy ich partner też dobrze się czuje.
Najlepsze sposoby poprawienia kondycji fizycznej to, w twoim wypadku, ruch na świeżym powietrzu oraz ćwiczenia, którym towarzyszy muzyka. Doskonałe zdrowie i samopoczucie zapewni ci również sport wymagający częstego kontaktu z wodą.
Najlepsze dyscypliny: jazda na rowerze, szybki marsz, pływanie, taniec, aerobik, aikido.

 

Czynniki utraty wagi


Problem tycia osób z grupy krwi AB odzwierciedla mieszany wpływ genów A i B. Czasami stwarza to osobliwe problemy. Przykładowo masz charakterystyczny dla ludzi z grupą krwi A niski poziom kwasu żołądkowego, ale też typowe dla grupy B przystosowanie do jedzenia mięsa. Chociaż więc jesteś genetycznie zaprogramowany do konsumpcji mięsa, to jednak do skutecznego jego metabolizmu masz niedostateczny poziom kwasu żołądkowego, dlatego też zjedzone mięso magazynowane jest w organizmie w postaci tłuszczu. Jeśli chcesz więc stracić na wadze, powinieneś ograniczyć konsumpcję mięsa, jeść niewielkie jego ilości i uzupełniać dietę warzywami i tofu. Grupa krwi AB nie reaguje tak źle na gluten pszenicy, jak grupy 0 i B. Ale gdy zamierzasz schudnąć, powinieneś unikać pszenicy, która powoduje, że tkanka mięśniowa staje się bardziej kwaśna. Grupa krwi AB najskuteczniej utylizuje kalorie, kiedy jej tkanka jest o odczynie nieco alkalicznym.

 

Żywność, która sprzyja wzrostowi wagi:


  • Czerwone mięso - słabo trawione, magazynowane w organizmie w postaci tłuszczu, zatruwa przewody jelitowe;
  • Fasolka nerkowata - zakłóca efektywność insulinową, spowalnia tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii;
  • Nasiona i pestki - przyczyna hipoglikemii;
  • Fasolka limejska - zakłóca efektywność insulinową, spowalnia tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii;
  • Kukurydza - zakłóca efektywność insulinową;
  • Gryka - spowalnia tempo metabolizmu, przyczyna hipoglikemii;
  • Pszenica - spowalnia tempo metabolizmu, zakłóca efektywność insulinową, powoduje nieefektywne zużywanie kalorii.

 

Żywność, która sprzyja spadkowi wagi:


  • Tofu - pomaga w efektywnym metabolizmie;
  • Produkty mleczne - regulują produkcję insuliny;
  • Owoce morza - pomagają w efektywnym metabolizmie;
  • Ananas - pomaga w trawieniu, stymuluje ruchy jelit;
  • Zielone warzywa - pomagają w efektywnym metabolizmie;
  • Wodorosty (klep) - regulują produkcję insuliny.

 

Zagrożenia


Podobnie jak u osób z grupą krwi A, i w tym przypadku trzeba liczyć się ze zwiększonym ryzykiem choroby wieńcowej, nadciśnienia. Natomiast z faktu, że układ immunologiczny jest podobnie słaby, jak u osób z grupą B, wynika zwiększona podatność na wszelkie infekcje szczególnie wirusowe.

 

Dieta


Uwzględniaj w swoim jadłospisie baraninę, drób, owoce morza, produkty mleczne, rośliny strączkowe, orzechy, ryż, owies, proso, soję, zieleninę, brokuły, kalafior, wodorosty morskie. Unikaj: bekonu, cielęciny, skorupiaków, węgorzy, serów pleśniowych, fasoli, pestek słonecznika, awokado i papryki. Ograniczaj spożywanie czerwonego mięsa i masła.


Aktywność fizyczna

Najbardziej polecane są ćwiczenia relaksacyjne. Możesz dowoli uprawiać aerobik i pływać, bo dobrze czujesz się w wodzie. Ponieważ jesteś mało odporna/y na stres, szukaj ukojenia w ćwiczeniach tai chi lub jogi. Spacery, wędrówki po łąkach zawsze dobrze Ci robią.

 


WSKAZANE:


Mięso i drób: baranina, indyk
Ryby i owoce morza: dorsz, makrela, sardynka, morszczuk
Nabiał: jogurt, kefir, ser kozi, feta, mozzarella, wiejski, jaja
Tłuszcze: oliwa z oliwek

Orzechy i nasiona: orzeszki ziemne, orzechy włoskie
Produkty zbożowe: owsianka, chleb żytni, wafle ryżowe, ryż, pieczywo chrupkie typu Wasa, makarony z mąki ryżowej, żytniej i owsianej
Warzywa: bakłażany, brokuły, buraki, czosnek, kalafior, ogórek, pietruszka, seler, fasola czerwona, soczewica
Owoce: agrest, ananasy, cytryny, figi, śliwki, grejp-fruty, winogrona, wiśnie
Napoje: sok marchwiowy, winogronowy, żurawinowy, kawa, zielona herbata


OBOJĘTNE:


Mięso i drób: wątróbka
Ryby i owoce morza: karp, sum, łosoś, śledź świeży, kawior
Nabiał: chude mleko, ser biały, żółty, śmietankowy, masło
Tłuszcze: oleje z orzeszków ziemnych, rzepakowy, z siemienia lnianego
Produkty zbożowe: kasza jęczmienna, kuskus, otręby pszenne, płatki wielozbożowe, bagietka pszenna, chleb bezglutenowy, chleb wieloziarnisty, pumpernikiel, graham
Warzywa: brukselka, cebula, chrzan, cukinia, marchew, pieczarki, pomidory, szpinak, bób, szparagi, fasolka biała, fasolka szparagowa, groszek zielony
Owoce: arbuzy, borówki, brzoskwinie, gruszki, jabłka, maliny, nektarynki, morele, truskawki
Napoje: sok jabłkowy, ananasowy, grejpfrutowy, warzywne, wino


NIEWSKAZANE:


Mięso i drób: cielęcina, dziczyzna, gęś, kurczak, wieprzowina, wołowina
Ryby i owoce morza: halibut, łosoś, śledź, krewetki, małże
Nabiał: lody, margaryna, maślanka, sery pleśniowe, parmezan, pełne mleko
Tłuszcze: olej kukurydziany, sezamowy, słonecznikowy, margaryna
Produkty zbożowe: kasza gryczana, płatki kukurydziane
Warzywa: papryka, oliwki czarne, kukurydza, fasola czarna i kidney
Owoce: banany, pomarańcze
Napoje: sok pomarańczowy, herbata czarna, napoje gazowane

 

 

żywienie grupa krwi ABUzupełnij pożywienie w  zestaw witamin i składników mineralnych, wyciągi z wielu roślin leczniczych dobranych według potrzeb człowieka z grupą krwi AB. Wzmacniają oraz wspierają natu­ralne mechanizmy obronne organizmu. Pomagają utrzymać optymalną równowagę wewnętrzną, niezbędną do zachowania zdrowia.

 

 

Zastosuj znakomicie uzupełniający Twoję dietę:

 

Vital AB>>

 

Przewodnik dla osób z grupą krwi AB>>

 

Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi. Cztery grupy krwi, cztery diety>>

 

Produkty żywnościowe zakwaszające i alkalizujące organizm>>


Źródło: Dr Peter J.D'Adamo i Catherine Whitney, Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi